Filled Under:

Kerana Prestasi Anaknya Teruk Si Ibu ‘Serang’ Cikgu Di WhatsApp Namun Si Ibu TERGAMAM Bila Cikgu Dedahkan Perangai Anaknya


Zaman persekolahan antara kenangan yang mungkin takkan pernah kita lupakan. Mana tidaknya sepanjang lebih kurang 11 tahun di alam persekolahan banyak perkara yang kita lalui.
Paling tak boleh lupa pengalaman setiap kali dirotan atau didenda oleh cikgu. Ada sebabnya dihukum oleh cikgu antaranya tak siap homework, nakal, dan banyak lagi.

Tapi yang paling best ibu bapa ketika zaman tersebut tenang je, susah nak jumpa kes ibu bapa menyerang cikgu. Sekarang zaman dah berubah, tak dapat jumpa secara berdepan, melalui Whatsapp pun jadi!

Apa cikgu ajar?



Tidak berpuas hati dengan prestasi anaknya di dalam pelajaran, ibu ini mengambil pendekatan untuk bertanya sendiri kepada guru kelas.

Namun cara pertanyaannya seperti meletakkan semua kesalahan di bahu guru tersebut mengundang reaksi pelbagai dari netizen. Patut atau tidak?

Penjelasan daripada cikgu



Cikgu berkenaan bagaimanapun tidak menunggu lama untuk memberi penjelasan mengapa prestasi anak wanita terbabit merudum.

Ada betulnya juga, masa kami sekolah dulu memang ada jenis pelajar yang macam ni.



Sebaiknya ibu bapa luangkan masa dengan anak dan bertanya sendiri mengapa prestasi mereka merudum. Kami percaya guru dah mengikuti panduan mengajar yang ditetapkan, lagi-lagi ianya mata pelajaran biology yang sememangnya pemerhatian lebih diberikan oleh guru.

Screenshot perbualan Whatsapp ini menerima reaksi berbeza daripada netizen.



Facebook : Kami